Azië Laos Reisdagboek

Reisdagboek: Laos – Naar het zuiden

2 maart 2015
Laatste update: 18 april 2018

De laatste weken zijn voorbijgevlogen. Leken de weken aan het begin van mijn reis nog niet zo snel te gaan, op dit moment gaat het dubbel zo hard. Maar ik zie het alleen maar als een goed teken, want ik heb het nog steeds ontzettend naar mijn zin onderweg. Na een paar dagen in Vang Vieng en Vientiane, de hoofdstad van Laos door te hebben gebracht, ben ik samen met een andere backpacker naar het zuiden gegaan. In Vientiane was ik niet echt heel lang. Ik had van meerdere mensen al gehoord dat er, zeker voor een hoofdstad, niet veel te beleven valt en dat klopt ook. Overdag is het rustig en ’s avonds sluit alles om elf uur. Maar ze hebben er wel een paar supergoede restaurantjes waar je voor niet al te veel geld echt lekker kunt eten. De volgende avond namen we de sleeping bus richting het zuiden, een rit die zo’n achttien uur duurde, maar best comfortabel was doordat we in plaats van stoelen bedden hadden. Al is het heel raar om in een bus te liggen, op een gegeven moment weet je echt niet meer welke kant je op gaat.De volgende dag kwamen we rond het middaguur aan in Naka Sang, waarna we een bootje namen richting het eiland Don Det. Het gebied hier heet 4000 Islands en daar is geen woord om gelogen. Overal waar je kijkt zie je kleine eilandjes boven de Mekong uitpoppen, de meeste te klein om op te wonen, maar hier en daar ook wat grotere. Don Det en de andere eilanden staan erom bekend dat het er zo relaxed is. En dat was het zeker. We hebben hier drie dagen doorgebracht met bijna niets doen, of iets doen in een heel langzaam tempo. We hebben een fiets gehuurd om het eiland te verkennen en om naar de waterval te gaan. En we hebben tubes gehuurd om op het water te dobberen. Verder moet je hier gewoon van de natuur genieten en kun je goed zien hoe de lokale bevolking leeft en vis vangt. En het eten was echt geweldig op het eiland, je kunt er een paar gezellige restaurantjes vinden waar je heerlijk op een houten platform en kussens kunt hangen om alles te bekijken bij de waterrand.

Sarah
    2 maart 2015 at 17:37

Wauw!

Manon
    2 maart 2015 at 19:02

Prachtige foto’s Danique! Ben best een beetje jaloers!

De reisblogs van de week - #7 - Reis Blog
    11 december 2015 at 12:17

[…] van My travel journal trekt op dit moment met haar backpack door Azië. Deze week schreef zij een blog over haar reis door Laos, waar zij een paar dagen doorbracht bij Don Det en de 4000 Islands. […]